Keihin asiakkaisiin ja mihin asiakastarpeisiin keskitymme? Miten rakennamme tuotteisiimme ja palveluihimme kilpailuetua asiakkaan vaihtoehtoihin nähden? Millainen liiketoimintamalli maksimoi kannattavuutemme? Millä markkinoilla kilpailemme, millä emme?

Päätöksiä. Yritysjohdon tärkein tehtävä ovat valinnat siitä mihin resurssit kohdennetaan. Aikaa, rahaa ja tekijöitä on aina liian niukasti kaikkien mahdollisuuksien kokeilemiseen. Päätösten laatu ratkaisee kaupallisen menestyksen.
Autamme rakentamaan kaupallista menestystä päätösmuotoilulla. Sen idea on yksinkertainen, mutta toteuttaminen vaatii järjestelmällisyyttä. Kriittiset päätökset kaupallistamisen eri vaiheissa tehdään selkeää prosessia noudattaen:

TIETO
Ensimmäinen tehtävä on hankkia riittävästi tietoa ja ymmärrystä päätökseen vaikuttavista asioista, koskivatpa ne asiakkaita, markkinaa, toimintaympäristön ilmiöitä tai liiketoimintamallia.
HYPOTEESIT
Faktojen pohjalta muodostetaan vaihtoehtoiset ideat ja oletukset siitä, millaiset ratkaisut antavat vahvimman pohjan onnistumiselle.
TESTAAMINEN
Ratkaisujen toimivuus varmistetaan ja ideat priorisoidaan testaamalla niitä asiakkailla, asiantuntijoilla ja laskentaohjelmilla.
PÄÄTÖKSET
Prosessin aikana kertynyt tieto ja tunnistetut vaihtoehdot antavat vahvat perusteet faktapohjaisiin päätöksiin.
Kohti parempia päätöksiä? Lataa itsellesi veloituksetta uuden suunnittelumallimme perusteet!
Tyypillisiä päätösmuotoilun soveltamiskohteita ovat: